CHANCHONADA 34º
Dinamización navideña do comercio local.
Durante moitos anos sempre escoitamos falar ós
gobernantes municipais e os directivos das asociación de comerciantes que o
gasto en iluminación de nadal nas rúas, prazas, edificios,... (sempre a cargo
do diñeiro público do Concello), dinamiza o comercio local, xenera máis
actividade económica e por suposto activa a creación de emprego. Lamentamos facerlles saber que todo isto é falso.
Lamentamos
ter que tirar por terra este falso mito, pero unha cousa é falar no Faro de
Vigo, facer unha nota de prensa para as páxinas de información local,... e
outra distinta é domostralo con números. Neste
Nadal pasado, o Concello da Guarda entre iluminación de Nadal, cabalgata de
Reis,... tivo uns gastos de +5.990€,... pero os comerciantes non
aportan nada, eles son os máis beneficiados e deberían aportar moito máis do
que fan. Nós imos a expoñer unha pequena serie numérica sobre o paro, imos a
expoñe-lo diferencial entre novembro (inicio da campaña de Nadal) e Xaneiro
(mes máis alto da tempada de rebaixas), polo tanto son datos de todo un
trimestre.
Ano A
Guarda O Rosal Oia Total
2.007 +1 +55 +24 +80
2.008 +59 +47 +34 +140
2.009 +143 +81 +27 +251
2.010 +26 +61 +18 +105
2.011 +77 +40 +18 +135
2.012 +2 -20 +21 +3
Acumulado +308 +264 +142 Total
+714 desempregados
Como vemos, no trimestre que vai de Novembro a Xaneiro,
campaña de Nadal, campaña de rebaixas,... o paro crece, de momento na
nosa serie só atopamos a excepción deste
Nadal no Rosal, pero neste caso o para baixou por xerar empregos no sector
agrario-pesqueiro. Polo tanto, os nosos concellos invirten máis de 16.000€ na
iluminación de Nadal, actos culturais,... todo isto con diñeiro público, pero
non vemos os seus efectos na creación de emprego; realmente o que estamos a facer é: con diñeiro público promocionamos negocios privados, pero
non crean postos de traballo durante a campaña de Nadal nin rebaixas.
Vemos
que gastar diñeiro público na iluminación de Nadal, alenta-lo comercio
local,... ainda sendo unha das tempadas máis altas de consumo privado, a
conclusión é que a capacidade do noso comercio local de crear emprego é moi,
moi, moi pequena. Realmente cós datos numéricos que nós temos, só é capaz de
xenerar emprego durante a tempada estival e moi concentrado no sector da
hosteleria. Todo isto debería facer reflexionar ós nosos gobernantes e os
directivos das diferentes asociacións de comerciantes que temos, manterse en
erros é de parvos, e xa ficou demostrado que o gasto de
diñeiro público, para supostamente dinamiza-lo comercio local durante o Nadal, NON XENERA POSTOS
DE TRABALLO. Nós tamén queremos que haxa luz nas rúas, sentir que son datas especiais,
que os nenos disfruten coa cabalgata de Reis,... pero debemos replantexarnos as
seguintes cuestións: ¿todo este gasto deben de correr en exclusiva os
Concellos?, ¿se os máis beneficiados son os comerciantes, por qué non aportan
algo a este esforzo?
Ó
noso entender, a mellor forma de “dinamiza-lo comercio local” (frase moi
repetida pola Sra. Garcia Braga, presidenta de ACIGU) é poñe-las bases e
estructuras para crear emprego noutros sectores, sabemos que hoxe isto é
dificil, pero non imposible, pois debemos prepararnos para o futuro, se non o
futuro colleranos sen estar preparados; como aconteceu sempre nos últimos 160
anos, gracias a moitos gobernantes e caciques locais que non miraban máis alo
da punta da súa nariz. Hoxe o tecido empresarial que temos é debil, hai menos
industria que fai 30 anos, ¡¿?!.
Para
nós, un dos obxectivos básicos sería
que tódolos sectores da Guarda e Rosal puxaran por conqueri-lo poligono
industrial,... pero non vemos pulo polos políticos, nin polos
comerciantes, ainda vemos moito estupido localismo, minifundismo mental,.... xa
levan 15 anos falando, vai para 6 anos que o proxecto está aprobado,... e
coñecendo a eficacia dos nosos gobernantes é probable que sexa realidade dentro
de 25 anos, ou máis. Isto semella a aqueles membros da Corporación Municipal de Oia que en 1.918 votaron en contra da
instalación dunha rede de teléfono, pois có telegrafo xa chegaba, este
novo invento non aportaba nada novo e era un gasto innecesario,... Cen anos
despois, máis ou menos temos uns políticos con ideas similares, son incapaces
de olla-lo futuro máis alo das próximas votacións.
Mirador do Monte Ancos, a 18 de Febreiro do 2.013.
Camila Rosa Clara. Directora comercial adjunta de Abanderado, en
Quitacalzón (Valdivia; Chile)
No hay comentarios:
Publicar un comentario