CHANCHONADA
231º
Gracias
ó TREN.
Fai 200 anos a vida dos
nosos antepasados era moi sosegada, estaba marcada básicamente polas
campás das igrexas, elas eran as que sinalaban o paso das horas. Ter
un reloxo era todo un luxo, só ó alcance de familias ricas, ter un
reloxo de peto era un luxo reservado a homes ricos,... Polo tanto a
percepción horaria era algo impreciso. Pero estaba a punto de
acontecer unha gran
revolución a escala planetaria: A Unificación Horaria.
A partir de 1.840 comenza
a extenderse un novo medio de comunicación e transporte: o
ferrocarril; é rápido, pode transportar a moitas persoas,
transporta moitas mercadurías,... Pero as nacentes compañias de
ferrocarril tiñan un problema común: cada cidade, vila, pobo,...
tiña a súa propia hora local. Isto era un gran inconvinte para
estas empresas, porque os seus trens deben sair e chegar a unha hora
concreta, a cal está rexistrada nun horario; pero o sistema vixente
era incompatible con esta funcionalidade.
Imaxinemos; pola hora
solar, a hora local de Barcelona son as 12,00 (medio día), pero en
Madrid ainda son as 11,40; os residentes en Vigo teñen as 11,15
horas. Agora debemos coller en Madrid un tren ás 12,00 horas en
dirección Sevilla; o cidadán de Barcelona chegará con 20 minutos
de antelación, pero o veciño de Vigo vai chegar tarde en 25
minutos, polo cal perderá o tren. Isto era un caos.
Solución; cada compañía
comenzou a marcar unha hora común e igual para todos os seus
servicios; en cada estación comenzaron a instalar reloxos que
sinalaban a hora oficial da compañía ferroviaria. A primeira
en facelo foi a británica “Great Western Railway”, que en
novembro de 1.840 adoptou como hora oficial a do Real Observatorio de
Greenwich. En menos de 10 anos o resto das compañías
británicas tamén adoptaron esa mesma referencia horaria; sen medida
lexislativa ningunha, en 1.855 máis do 95% das localidades
británicas xa asumian como propia a norma horaria das compañías
ferroviarias. Esa norma oficiosa rematou por ser oficial para toda
Gran Bretaña en 1.880.
Esta innovación foi
adoptada por moitas empresas ferroviarias do mundo; Italia no 12 de
Decembro 1.866, sendo hora oficial en 1.886. En Alemania en 1.874 as
empresas unifican a hora i oficialmente no 1 de Abril de 1.883. En
España temos unha hora unificada para todos dende o 1 de Xaneiro de
1.901. Como vemos o ferrocarril fixo en pouco anos
unha unificación horaria a escala planetaria. Para manter vivo i en
hora este proceso, moitas emisoras de radio emiten unha sinal
distintiva cada hora en punto.
Coa aprobación da Lei
27/2.013 do 27 de Decembro, de Racionalización e Sostenibilidade da
Administración Local,... moitos profesionais do Servicio de
Secretaria Municipal comenzan a ver que a redacción da mesma é
confusa, difusa e moi interpretable. Non imos a dar eses dicursos
bloqueiros que non teñen contido, nen tino; imos a centrar o tema
nunha cousa importante: as competencias dos concellos.
O artigo 26º da
citada Lei regula as obrigacións mínimas municipais; pero logo
atribúe o papel de “coordinación” ás Deputacións Provinciais.
Pero en ningún lugar da citada Lei explicase que é iso de
coordinar, se a coordinación é obrigatoria, opcional, se o
coordinante pon medios ou non,....
Imos a expoñer o
seguinte esquema para todos os nosos lectores.
Competencia Poboación Deputación
Alumeado Público -5.000
habitantes “Coordinará”
Recollida de
lixo -5.000 habitantes “Coordinará”
Limpeza de vías
públicas -5.000 habitantes “Coordinará”
Abastecemento de
agua -5.000 habitantes “Coordinará”
Alcantarillado -5.000
habitantes “Coordinará”
Acceso ás
poboacións -5.000 habitantes “Coordinará”
Pavimentación de
rúas -5.000 habitantes “Coordinará”
Parques
públicos -20.000 habitantes ¿¿??
Biblioteca
pública -20.000 habitantes ¿¿??
Tratamento do
lixo -20.000 habitantes “Coordinará”
Tratamento de aguas
fecais ¿¿?? “Coordinará”
Según a Lei, ningún concello ten como
competencia trata-las aguas residuais (fecais); pero esta competencia
que non lle corresponde a ninguen vai ser coordinada pola Deputación
Provincial. Isto é todo un sen sentido legal, sen sentido
común,... ¡¡unha auténtica aberración!! Ademáis vai contra
moita normativa legal de carácter medioambiental.
A certos profesioanis do Servicio de Secretaria
Municipal non gosta nada a redacción do artigo 36º.1, H.
“O seguimento dos costes efectivos dos servicios
prestados polos concellos da súa Provincia. Cando a Deputación
detecte que estes custes son superiores ós dos servicios
coordinados, ou prestados por ella; ofrecerá ós concellos a súa
colaboura para unha xestión coordinada máis eficiente dos
servicios, que permita reducir custes.”
Ou sexa, estáselle a impoñer ós concellos unha
especie de control permanente sobre os servicios que prestan, e os
custes dos mesmos. ¿Pero qué
acontece cando os servicios “coordinados” pola Deputación son
máis caros que os servicios dos concellos?; ¿pasarán ós concellos
a “coordina-la” Deputación?
É unha Lei interesante; peo aqueles apartados onde
se intenta outorgar un papel ás Deputacións; finalmente non son
prácticos, i en moitos casos son auténticas aberracións.
Mirador do Monte
Ancos, a 3 de Abril do 2.014.
Susana
Horia Conejo. Profesora y
Veterinaria (Perros Bravos; Nuevo León; México)
No hay comentarios:
Publicar un comentario