CHANCHONADA 228º
Arriba e abaixo.
Hoxe imos a presentar un traballo sobre os de
arriba i os de abaixo; ou sexa imos a facer uns cálculos sobre o custe que teñen as nosas Corporacións
(cargos electos), nunha cuantía total, en ratio sobre os habitantes de cada
concello i nun ratio sobre que porcentaxe supón este gasto sobre o total do
custe do persoal municipal. Tamén están os datos sobre o custe total do
persoal municipal, facendo unha comparación sobre que porcentaxe supón este
gasto sobre o total do orzamento de gasto corriente de cada concello. Os datos
están referidos a 2.012.
A Guarda:
Coste total Corporación: 153.659,10€
Coste Corporación por habitante: 14,70€
% coste de Corporación do gasto do persoal: 6,75%.
Gasto total persoal: 2.277.541€
Coste persoal por habitante: 217,88€
% coste persoal do gasto ordinario do orzamento: 40,63%.
Oia:
Coste total Corporación: 61.585,86€
Coste
Corporación por habitante: 19,86€
% coste
de Corporación do gasto do persoal:
14,58%.
Gasto total persoal: 422.371€
Coste persoal por habitante: 136,20€
% coste persoal do gasto ordinario do orzamento: 30,24%.
O Rosal:
Coste total Corporación: 68.895,52€
Coste Corporación por habitante: 10,48€
% coste de Corporación do gasto do persoal: 5,43%.
Gasto total persoal: 1.267.963€
Coste persoal por habitante: 192,88€
% coste
persoal do gasto ordinario do orzamento:
44,73%.
Tomiño:
Coste total Corporación: 144.386,38€
Coste Corporación por habitante: 10,51€
% coste de Corporación do gasto do persoal: 6,96%.
Gasto total persoal: 2.074.292€
Coste persoal por habitante: 150,99€
% coste persoal do gasto ordinario do orzamento: 40,25%.
Tui:
Coste total Corporación: 144.904,30€
Coste Corporación por habitante: 8,41€
% coste de Corporación do gasto do persoal: 4,57%.
Gasto total persoal: 3.166.493€
Coste persoal por habitante: 183,78€
% coste
persoal do gasto ordinario do orzamento:
43,27%.
Antes de finalizar, tamén faremos un cálculo
similar para un suposto concello unificado (A Guarda, Oia e Rosal); neste caso
o gasto da Corporación colleremos o da Guarda, pois este suposto concello tería
17 cargos electos (número actual de concelleiros da Guarda i supoñemos un coste
igual ou similar). Os custes de persoal serán a suma total dos actuais
concellos; o valor total dos orzamentos variaría e o deixamos como incognita. O
custe das Corporacións de Oia e Rosal, neste caso serían o aforro resultante.
Foz do Miño:
Coste total Corporación: 153.659,10€
Coste
Corporación por habitante: 7,63€
% coste
de Corporación do gasto do persoal:
3,87%.
Gasto total persoal: 3.967.875€
Coste persoal por habitante: 197,13€
% coste persoal do gasto ordinario do orzamento: ???.
Aforro neste apartado: +130.481,38€ por ano
Estas son as nosas conclusións:
1º) Destaca
o alto custe en ratio de
€/habitante que ten a Corporación municipal do Concello de Oia;
é o valor maís alto dos concellos miñotos, tamén o alto procentaxe que consume
do seu orzamento municipal. Polo tanto, para o noso entender é una Corporación que sae cara ós seus veciños
oienses.
2º)
Destacan os altos porcentaxes que supón o gasto de persoal sobre o total
do orzamento ordinario dos Concellos de Tui e do Rosal. Na situación contraria
está Oia, unha porcentaxe moi baixa i un ratio de €/habitante moi baixo; semella que a opinión
de certos veciños de Oia ten visos de ser real: “O Concello de
Oia non é capaz de dar servicios ós seus veciños”; os datos
númericos apuntan nesa dirección, por iso, posiblemente os concellos da Guarda
e Rosal teñen ratios máis altos,... ¿para prestar servicios ós veciños
oienses?.
3º) Cando
comenzamos a recoller datos para o “Mirador”, nas actas plenarias da Guarda de
Xullo do 2.011 sorprendeunos as fortes críticas do voceiro do BNG contra os
custes da Corporación guardesa, poñendo coma exemplo o que fai o BNG de Tomiño.
Repasando estes datos que están maís actualizados vemos que as cantidades son
similares, o porcentaxe sobre o custe total do persoal é moi similar, o
porcentaxe do gasto de persoal sobre o orzamento ordinario tamén é moi
similar,... Dudamos moito dos
coñecementos matemáticos do voceiro do BNG da Guarda.
4º) Cando
analizamos o suposto dun concello unificado; vemos que o custe da hipotética
Corporación municipal ten o ratio de custe en
€/habitante máis baixo, tamén o porcentaxe sobre o orzamento é o máis
baixo de todos. A conclusión
matemática é moi sinxela e nitida: “a maior dimensión de poboación o custe da Corporación municipal é menor”.
O ratio do custe en €/habitante do
persoal municipal sería similar ó da Guarda, Tui e Rosal,... polo tanto isto
non perxudica a este veciños (guardeses e rosaleiros), pero sobre todo
beneficia ós oienses. Ó final desta lexislatura municipal (2.011 a 2.015), a situación actual supón un sobre custe de 521.925,52€; por desgracia nestes apartados os políticos non se atreven a facer recortes; ¿porqué?
Isto son datos matemáticos e comparacións;
vostedes poden ter outras conclusións. Así máis ou menos xa sabemos que nos
custan os de arriba (os nosos cargos electos, que forman as nosas Corporacións
municipais), en comparación cós empregados municipais (os de abaixo) dos nosos
concellos.
Mirador do Monte Ancos, a 28 de Marzo do 2.014.
Johannes
Kuhn Pfeiffer (“Juan Concejal Gaitero”). Profesor de Hacienda Pública de la Universidad de
Kagarsee (Rheinsberg, Brandemburgo; Alemania)
No hay comentarios:
Publicar un comentario