jueves, 28 de noviembre de 2013

Torniquete tudense



CHANCHONADA  170º

Torniquete tudense.




Nestes días de frío, comenza a retomarse unha tradición moi galego-portuguesa: destilar a nivel privado aguardente; nas súas dúas versións (aguardente branca e con herbas), logo tocaralle a elaboración doutro licor moi propio dos galegos: licor café.

Aínda que é unha tradición moi nosa, sempre tivo os seus problemas coas Facenda. Algo similar lle pasan ós escoceses, tamén ós gringos que elaboran clandestinamente ese whisky casero (moonshiners é como se lles coñece popularmente). Tamén en Rusia e Ucrania temos outra rama que se adica a destilación caseira e artesanal de licores; o licor artesanal máis famoso de Rusia é o “samogón” (un aguardente caseiro), legalmente un pode producilo para autoconsumo, pero a súa comercialización é ilegal. Come vedes nisto todas as Facendas son igualiñas, só queren cobrar impostos.

No mercado clandestino, un litro de “samogón” pode custar sobre 40 a 50 rublos (de 1€ a 1,20€); en comparación que unha botella de medio litro de vodka dunha marca recoñecida custa sobre 170 rublos (4,20€); hasta un tonto ve que hai moita marxe para facer negocio. O aparello usado para facer esta destilación custa sobre uns 15.000 rublos (375€); a maioría dos aparellos de destilación son importados dun país con gran experiencia e tradición nesta materia: Portugal.

Como vemos hai máis semellanzas entre os nosos pobos, de tan supostamente diferentes culturas. A nosa preferencia esté en catar todos estes licores caseriros. Pola nosa banda nós estamos por que exista un “Día Mundial do Mestre Destilador, Cerveceiro e Bodegueiro”;  por moito que se empeñen en anularnos, isto forma parte da nosa cultura ancestral, e moi posiblemente da nosa base xenética.

Agora toca centrarse na temática municipal. Imos a falar dos diñeiros que os nosos concellos teñen nas contas bancarias, e imos a explicar algúns conceptos que a inmensa maioría dos concelleiros e alcaldes que temos non entenden.
Fondo de Tesourería: diñeiro líquido que hai nas contas bancarias (saldo que a final de ano hai nas diferentes conatass bancarias de cada concello).
Remanente de Tesourería: no saldo do Fondo de Tesourería temos que restarlle as obrigacións que temos pendientes de pagar a final de ano (saldo final menos deudas pendientes de pago). Isto é importante porque sinala o marxe de maniobra, ou solvencia, que ten de liquidez cada concello.

Polo tanto, é evidente que canto menos deudas teñan pendientes de pagar a final de ano, máis remanente de teousería teremos, polo tanto canto maior sexa o remanente, maior é a solvencia.


A  Guarda:            F. Tesourería                        Remanente            %Solvencia
2.009                      1.338.500€                             864.900€              64,6%
2.010                      1.280.500€                             280.200€              21,88%
2.011                      1.281.300€                             113.500€              8,85%
2.012                      974.100€                                 462.500€            47,5%

Oia:                        F. Tesourería                        Remanente            %Solvencia
2.009                      1.298.700€                             -64.000€                 0%
2.010                      727.200€                                -474.000€               0%
2.011                      1.053.700€                             565.800€                53,7%
2.012                      751.400€                                655.000€                87,17%

O Rosal:                F. Tesourería                        Remanente            %Solvencia
2.009                      19.900€                                  19.200€                   96,5%
2.010                      136.200€                                 200€                       0,15%
2.011                      251.400€                               49.900€                   19,85%
2.012                      100.000€                                33.600€                   33,6%

Tomiño:              F. Tesourería                        Remanente            %Solvencia
2.009                      2.395.400€                             121.600€                5,07%
2.010                      3.018.700€                             496.800€                16,46%
2.011                      1.327.000€                             480.300€                36,19%
2.012                      2.901.600€                             1.815.900€             62,58%

Tui:                        F. Tesourería                        Remanente            %Solvencia
2.009                      1.242.700€                             555.300€                44,68%
2.010                      2.061.900€                             1.542.600€             74,81%
2.011                      1.234.900€                             777.400€                62,95%
2.012                      2.323.900€                             1.834.600€             78,9%

Só os concellos da Guarda, Tomiño e Tui, mantenen durante este período de crisis un remanente de tesourería importante. Durante dous ano, vemos que Oia tivo un remanente negativo, isto concorda có levamos explicado en varios artigos; a economía de Oia por si soa é incapaz nos intres de crisis de manter ó seu propio concello; menos mal que o Concello de Oia apenas presta servicios ós seus veciños, e iso lle axuda a recuperar saldo positivo nos últimos anos.

Logo atopamos o caso do Rosal, hai hai un problema estructural, os fondos de Tesourería son moi escasos, pero os remanente son moi cativos, polo tanto é o concello do Rosal que non ten marxen de maniobra, ou por decilo de outro xeito de moi escasa solvencia. Polo tanto cando o Sr. Alcalde do Rosal ante as peticións dos veciños e dos concelleiros propios e da oposición dí que non hai diñeiro, non minte. Económicamente camiña polo fío dunha navalla, a economía rosaleira non é capaz de xenerar máis recursos, e dende o Concello non hai capacidade para xenerar maís inversións, infraestructuras,...

Agora imos a explica-lo “efecto torniquete”. Para que unha economía medre e progrese faise necesario que o diñeiro circule, canto máis e máis rápido mellor; unha das causas desta crisis é que as entidades bancarias acumulan grandes cantidades monetarias, pero non as liberan cara as empresas, comercio, pequenos comerciantes,... polo tanto actúan como un torniquete que non deixa pasa-la sangre tan vital (o diñeiro).

A nivel local, tamén temos varios concellos acumulando uns recursos económicos crecentes, pero que non poñen en circulación entre os seus veciños, xa sexa facendo obras, xenerando servicios, pagando a proveedores,... polo tanto están actuando como torniquetes na nosa economía local. O caso máis grave é o de Tui, pois durante toda a crisis mantivo moi importantes recursos monetarios parados, i esta inactivade xenera desemprego. ¿Entenden isto os gobernantes de Tui?, entre outras causas, esta acumulación tamén xenera paro,... ¿agora entenden porqué Tui rexistra a máis alta taxa de paro da comarca?

Fai uns meses, a Sra. María Fernández (concelleira tudense) nos explicaba isto do efecto torniquete tudense,... o cal xeneraba unha necrose no corpo social tudense: ser o concello miñoto coa maior taxa de desemprego,... Despois de comprobados os datos, temos que recoñecer que a Sra. María Fernández (concelleira de Alternativa Tudense) ten moita razón, lamentablemente, entendemos que é díficil predicar no deserto.

É importante manter un bó remanente de tesourería, ter solvencia,... pero isto non pode ser a contar de matar económicamente ó noso corpo social. Os marxéns de remanente de Tesourería de Oia, Tomiño e Tui lles permite destiñar recursos á incentiva-las economías dos seus concellos. En caso contrario, pasarán a ser parte do problema da crisis que sufrimos. Entre A Guarda, Oia, Tomiño e Tui estamos falando dun remanente de tesourería de 4.768.000€; ¿onde está o problema de adicar un 20% dos mesmos a políticas de emprego, pago a proveedores,...?

 Mirador do Monte Ancos, a 28 de Novembro do 2.013.

Aquiles Cuatro Verdades. Profesor de Derecho Fiscal Internacional en la Universidad de Joder (Condado de Sioux, Nebraska; USA).



No hay comentarios:

Publicar un comentario