Arroxando
migueliños.
O
migueliño (miguelito, nalgúns países americanos), ou abrojo en
castelán é un tipo de arma defensiva moi eficiente; formaba parte
do armamento dos soldados das lexións romanas (“centaurea
calcitrapa”). É un arma que consiste en dúas puas metálicas en
posición perpendicular e soldadas, logo cada punta dobrase nunha
dirección distinta; así obtemos un tetraedro. Cando se lanza un
migueliño, tres puntas fican pousadas sobre o chan e outra apunta
cara arriba, en disposición de cravarse no pé de quen a pisa. Dende
logo é un arma moi simple, pero moi efectiva.
Hoxe
imos lanzar algúns migueliños para que os nosos políticos non se
despisten. Dende logo, opinamos como moitos veciños miñotos, estas
eleccións locais do 2.015 son posiblemente as máis abertas, as de
resultados máis incertos en moitos anos, con moitos factores
indecisorios. As opicións en varios concellos están moi abertas;
pero tamén ollamos ós candidatos bastante despistados; entendemos
que ata agora estaban en categorías inferiores, hai un electorado
máis maduro, educado e formado sempre baixo a democracia que pide
máis e de mellor calidade.
Sabemos
que as eleccións municipais teñen un forte sentimento local, pero
tamén hai outras variables que as condicionan, que poden arruinar
unha campaña. Algúns estrátegas da política municipal dominan o
ABCD básico, algúns nin iso. Imos a ensinarlle ós nosos candidatos
este ABCD básico e algo máis:
ABCD
básico:
A)
Candidato para a alcaldía ou cabeza de lista. A súa elección
é moi importante, pois pode marca-la diferencia entre o triunfo ou
un fracaso. Xa explicaremos este tema máis profundamente. O
candidato é moi importante, sobre un 50% do resultado depende do
mesmo, algúns despois de anos xa teñen un electorado
fiel e leal, algo que non acontece cós candidatos novos. Hai vellas
glorias da política local que non teñen a estes votantes leais e
fracasaron na súa mala aventura, ante un candidato novo que gañou
onde eles perderon.
B)
Núcleo duro. Son as persoas de confianza do
candidato, os que están detrás na lista e ocupan os postos entre o
segundo e quinto lugar; estas persoas xunto có candidato van
forma-lo futuro goberno municipal. O núcleo duro debe
aportar confianza e seguridade ós votantes.
C)
Marca electoral (partido político). Nas eleccións
locais hai marcas para todos os gustos e disgustos, é onde menos
valor relativo teñen as grandes marcas de nivel rexional e
nacional. Realmente non é un factor determinante, pero canto
máis estable no tempo sexa a marca, ¡¡mellor!!, pois remata por
ter unha imaxe e clientela propia.
D)
Programa electoral. Realmente é o factor menos importante de
todos, apenas ten influencia sobre o resultado final; pois a
maioría da xente non os lee, non os guarda, revisa,... Por exemplo,
o PP da Guarda no ano 2.011 no seu programa electoral non había
nada de nada,... eran páxinas onde a señora candidata choraba que
os rivais do PSOE a maltrataban. O PSOE da Guarda leva gobernando 8
anos e incumprindo gran parte do programa.
Outros
factores que deben coñecer o candidato, o seu núcleo duro e os
organizadores de campaña.
1º)
A cantidade de asistentes ós actos electorais NON ESTÁ
relacionada directamente coa intención de voto real; pois a
maioría dos asistentes xa son parroquianos convencidos.
2º)
Partido dividido é un
exército débil.
3º)
A cantidade de diñeiro invertida na campaña NON asegura máis
votos. Hai partidos que se gastan miles de € para non lograr nada.
4º)
Os votantes non somos
tontos. Por desgracia ainda existen políticos locais
que viven pensando que os votantes son parvos, lelos, imbeciles,...
de acordo que os hai; pero por sorte o seu número está en
reducción.
5º)
A percepción persoal e colectiva dos votantes sobre un
candidato é máis importante que a realidade. Se o colectivo
de votantes pensa que o candidato “PepiKola” é un ladrón; xa
poden testificar en favor da honestidade do candidato todo o Colexio
Cardenalicio do Váticano, que a percepción seguirá invariable.
Aquí ten moita razón o refrán castelán: “Coge fama, y echate a
dormir”.
6º)
Toda campaña é unha guerra electoral; o primeiro é protexe-lo
propio terreno electoral (onde obtemos votos) e tratar de invadi-lo
territorio do rival. As eleccións gañanse no territorio do
rival.
7º)
EVITAR AUTO-DESTRUIRSE. Por desgracia hai candidatos
que non entenden esta premisa tan básica. Señores candidatos o
alcohol é un mal conselleiro, pois remata por revelar os nosos
segredos.
8º)
Ter unha ou máis razóns para facer unha cousa e saber comunicala
para convencer ós electores. Moitos candidatos tornanse imitadores,
sen saber o por que. Pero o colectivo dos votantes sempre optan
maioritariamente polo que é orixinal, non queren copias baratas,
para iso están os mercadillos.
9º)
PÁNICO ESCÉNICO.
Non hai que ter medo a cometer erros en público. Somos humanos i
erramos; no caso de erro hai que actuar con naturalidade e ser
capaces de rirse de un mesmo. Demostrar ante os votantes que
somos persoas divertidas e non uns amargados da vida.
10º)
O enemigo do teu enemigo,
non é necesariamente o teu amigo. En política isto é
un teorema, non se discute, aprendese e practicase; quen o duda ou
cuestiona está perdido no medio da batalla. Para entendelo; o PP é
rival do PSOE, o BNG é enemigo do PSOE; pero isto non fai que o BNG
sexa amigo do PP (realmente é todo o contrario).
Xa
temos rematado de lanza-los migueliños a un lado e a outro, para que
os nosos políticos locais camiñen dentro deste ABCD e nestes 10
mandamentos básicos. ¿¿Queredes ver que van a seguir cometendo
pifias??
Mirador do Monte
Ancos, a 29 de
Marzo do
2.015.
Doroteo
Aguas Claras. Director
de producción de lavabos Roca en El Meadero de la Reina (Cádiz;
España).
No hay comentarios:
Publicar un comentario