Mal
vendido.
Fai
unhas semanas tivemos unha conversa con un amigo, que traballa nunha
importante axencia de publicidade española (e con importante
presencia en Portugal); comentoume un proxecto no que levaban tempo
traballando, e xa tiñan prácticamente rematado. O proxecto era un
encargo dirixido pola FRAH
(Fundación Rei Afonso Henrique), esta fundación
está ó fronte de varias institucións privadas e públicas de
España e Portugal que van promocionar turísticamente todo o “Valle
del Duero – Vale do Douro”.
Neste
proxecto está presente a Administración rexional de Castilla-León,
entidades administrativas do Norte de Portugal, e outros socios. O
obxectivo é ben simple: promocionar internacionalmente todo o val do
río Douro, dende a nascente ata a foz; para que sexa
un destiño importante e diferenciado, dentro do turismo que recibe a
península ibérica.
Todo
o val do río Douro ten moitas cousas e atractivos que ofrecer ó
turismo:
Enoturismo:
9 denominacións de orixen. 11 lugares calificados pola UNESCO, como
Patrimonio Mundial. Moitas roteiros de románico, gótico, castelos,
catedrais, cidades amuralladas,...
Todo
este proxecto vai ser presentado ó público nas vindeiras semanas,
na cidade de Bragança. Xa teñen rexistrada as marcas comerciais a
usar, páxina de internet; xa teñen os publireportaxes para tv e
internet en varios idiomas, e casi rematada unha película
publicitaria de 50 minutos para promoción en diferentes mercados
internacionais.
Temos
que confesar, que mentras o escoitábamos, no fondo nos sentíamos
envexa, ¡¡¡moita envexa!!! Pois así é como se fan ben as cousas,
todos xuntos vendendo o mesmo producto.
En
troques, nos os galegos cada un vai polo seu lado, seguimos
inmersos na “politica da leiriña” (¡¡a miña leiriña é
mellor que a túa!!). A Xunta de Galicia por un lado,
promocionando básicamente Santiago de Compostela; por outro lado as
Deputacións, cada unha falando un pouco de tres ou catro
localidades; logo as cidades promocionandose a si mesmas,....
Imaxinate
que eres un tour-operador internacional. Recebes información da
Xunta de Galicia (o folleto está en castelán e galego; non existen
os outros idiomas); chegas á conclusión que en Galicia só existe
Santiago de Compostela. Logo recebes varios folletos de diferentes
cidades galegas,... pero como non están promocionadas polo goberno
rexional, dudas si están en ese lugar, a información que tes nos
folletos é moi escasa; non está orientada a profesionais do
turismo.
Resulta evidente que non sabemos vende-las cousas. Mal gastamos centos de miles de € en promoción turística para un escaso rendemento. Por exemplo, nas guías do Concello de Vigo non se mencionan para nada que a poucas decenas de kilometros da cidade hai varias zonas productoras de viño, que a escasos 30Km da cidade pode facerse unha rota por fortalezas fronteirizas de España e Portugal. As rotas gastronómicas apenas falan do marisco, e das ostras do mercado da Pedra,... ¡¡¡Como se non existisen máis productos gastronómicos!!!
Sin
ir máis máis lonxe; aquí os nosos concellos cada un fai a súa
promoción turística por separado. ¿Aprenderán algún día a
promocionar conxuntamente o Baixo Miño?. Isto é “onanismo
publicitario”, só pensamos no noso e non ollamos ó veciño.
Outro
exemplo de “onanismo publicitario” é a campaña de promoción do
candidato do PSOE da Guarda, que realiza o Sr. Uris no seu “facebook”
persoal. Pero o candidato non se promociona así mesmo; ¿?. A
todos o candidatos, recomendamoslle a película “Atilano
Presidente”.
Mirador do Monte
Ancos, a 3 de
Febreiro do
2.015.
Máximo
Aguinaldo Escaso.
Técnico de Turismo Internacional (Villa Rusia de Alicante;
Alicante; España).
No hay comentarios:
Publicar un comentario