CHANCHONADA 137º
O custe da recollida de Lixo.
O servicio de recollida de lixo é un dos servicios
fundamentais que deben presta-los concellos; pola prestación do servicio os
concellos unha vez ó ano, presentan ó pago a cada veciño, comerciante,
industria,... un recibo polo servicio prestado. Ata aquí todo é lóxico; pero
cando estudiamos as contas e despois de facer preguntas a varios empregados de
concellos e concelleiros,.... chegamos a unha conclusión a maioría deles non
saben o que custa o servicio, se o recadado cubre a prestación do servicio,...
Sobre este tema, non é doado quitarlles
información ós nosos concelleiros, moito menos ós que están a gobernar (eles pensan que as contas do Concello son
secretas), a inmensa maioría dos concelleiros da oposición non saben
nada, e algúns non teñen nin interés por aprender,... Por sorte, agora xa hai máis concelleiros que prestan información e
están dispostos a prender; a estes últimos queremos darlles os nosos
agradecementos.
Señores, imos a entrar no tema. ¿Cánto custa o
servicio de recollida do lixo?. O custe
do servicio está formado pola seguintes compoñentes:
1º)
Gasto de persoal en salarios e
seguridade social (a maioría dos concellos misturan tanto o persoal de limpeza
de rúas, como os de recollida de lixo, que son funcións distintas).
2º) Gastos de transporte (combustible,
reparacións, seguros).
3º) Pago a SOGAMA. Esta empresa cobra unha
cantidade fixa por cada tonelada cargada, que hoxe é de 61,50€ por tonelada.
4º) Gastos en contenedores (mantenemento,
reposición).
5º) Gastos varios (equipamento para o persoal).
A suma de tódolos conceptos anteriores son os
custe que asume o Concello pola prestación do servicio; a isto habería que
desconta-los ingresos obtidos pola venta de cartón, vidro, chatarra, metais e
outros elementos dos puntos limpos,... (este tema é un dos buracos negros das
nosas administracións, obter datos disto e caseque imposible). Despois de suma-los gastos é restarlle
os ingresos dos puntos limpos temos o custe final que asume cada concello;
que dividido polo número de habitantes, ou polo número de toneladas recollidas
sabemos que debe aportar cada veciño, cada unidade familiar, negocio,
comercio,...
A Guarda:
Gastos de persoal: 212.225€ (aquí están incluidos
persoal de limpeza de rúas).
Gastos de transporte: 17.455,08€ (combustible e
reparacións, faltan os datos dos seguros).
Sogama: 356.128,05€ (recollida de 5.790,7
toneladas de lixo).
Contenedores: ???
(non temos información; sabemos que na Guarda hai 948 contenedores).
Gastos varios: ???? (non temos información).
Ingresos do punto limpo: ???? (non hai información
nas contas do Concello)
Total de gastos por recoller lixo: 585.808,47€.
Ratio por habitante: 56,03€ (usamos o valor de
10.454 habitantes).
Ratio por tonelada: 101,16€ (custe total de cada tonelada
recollida).
Ingresos do Concello: ???? (é un dos ingresos dos Impostos Directos).
Oia:
Gastos de persoal: ???? .
Gastos de transporte: ????
Sogama: 87.366,90€ (recollida de 1.420,6 toneladas
de lixo).
Contenedores: ???
(non temos información; sabemos que en Oia hai 299 contenedores).
Gastos varios: ???? (non temos información).
Ingresos do punto limpo: ???? (non hai información
nas contas do Concello)
Total de gastos por recoller lixo: 87.366,90€
Ratio por habitante: 27,48€ (usamos o valor de 3.179 habitantes).
Ratio por tonelada: 61.5€.
Ingresos do Concello: ???? (é un dos ingresos dos Impostos Directos).
O Rosal:
Gastos de persoal: 31.767,74€ (Datos parcialmente completos).
Gastos de transporte: ?????.
Sogama: 145.636,85€ (recollida de 2.827,9
toneladas de lixo).
Contenedores: ???
(non temos información; sabemos que no Rosal hai 546 contenedores).
Gastos varios: ???? (non temos información).
Ingresos do punto limpo: ???? (non hai información
nas contas do Concello)
Total de gastos por recoller lixo: 177.404,59€.
Ratio por habitante: 26,83€ (usamos o valor de 6.613
habitantes).
Ratio por tonelada: 62.73€ (custe total de cada tonelada
recollida).
Ingresos do Concello: 126.579,97€ (o Concello asume unhas perdas de
50.824,62€, o recadado cubre o 71.35%).
Tomiño:
Gastos de persoal: 181.404,02€ (Datos parcialmente
completos).
Gastos de transporte: ????.
Sogama: 460.862,55€ (recollida de 7.493,7
toneladas de lixo).
Contenedores: ???
(non temos información; sabemos que en Tomiño hai 1.715 contenedores).
Gastos varios: ???? (non temos información).
Ingresos do punto limpo: ???? (non hai información
nas contas do Concello)
Total de gastos por recoller lixo: 642.266,57€.
Ratio por habitante: 47,21€ (usamos o valor de 13.604
habitantes).
Ratio por tonelada: 85,70€ (custe total de cada tonelada
recollida).
Ingresos do Concello: 230.287,95 (o Concello asume unhas perdas de
411.978,62€€, o recadado cubre o 35.85%).
Tui:
Gastos de persoal: 168.347,68€ (Datos parcialmente
completos).
Gastos de transporte: ?????.
Sogama: 582.817,05 (recollida de 9.476,7 toneladas
de lixo).
Contenedores: ???
(non temos información; sabemos que en Tui hai 1.665 contenedores).
Gastos varios: ???? (non temos información).
Ingresos do punto limpo: ???? (non hai información
nas contas do Concello)
Total de gastos por recoller lixo: 751.164,73€.
Ratio por habitante: 43,58€ (usamos o valor de 17.236
habitantes).
Ratio por tonelada: 79.26€ (custe total de cada tonelada
recollida).
Ingresos do Concello: 393.581,77 (o Concello asume unhas perdas de
357.582,96€€, o recadado cubre o 52,4%).
Gustaríanos ofrecer datos máis completos; pero por
desgracia os nosos Concellos ainda non son nada transparentes; ainda hai moitos concelleiros que pensan
que a información municipal é secreta é non lles interesa nada ós
veciños. Por sorte, xa hai máis concelleiros que están dispostos a aprender, a
compartir información.
Nós pensamos, que os nosos Concellos deben
presta-los servicios, non deben facer negocio cós mesmos, pero támpouco perder
diñeiro neles,... os custes son os que hai, e debemos ser realistas todos e
asumilos,... Hai que estudiar ben a información, para planifica-la mellor xestión,
e que a mesma redunde na maior eficiencia; para lograr isto é preciso ter
tódolos datos, traballa-los números e estudiar moito. Se Sogama cumpre a
advertencia de subi-lo custe da tonelada un 25% (a 76,90€ por tonelada),...
Señores alcaldes e concelleiros, este é un tema onde van ter que facer moitas
contas e fiar moi fino.
A conclusión é clara; os nosos Concellos non están
a cobra-lo debido pola prestación da recollida de lixo; recaudan por debaixo
dos custes reais. Deben aproxima-lo cobrado ó custes; pero tamén deben de
verificar que o pago se adecua o maís posible ó lixo producido por cada
contribuinte. O diñeiro que perden na prestación deste servicio, son diñeiros
que non adican a cultura, deporte, a sanea-las contas, a facer programas de
emprego.
Mirador do Monte Ancos, a 21 de Setembro do 2.013.
Johannes Kuhn
Pfeiffer (“Juan Concejal Gaitero”).
Profesor de Hacienda Pública de la Universidad de
Kagarsee (Rheinsberg, Brandemburgo; Alemania)
No hay comentarios:
Publicar un comentario