jueves, 18 de julio de 2013

Os 3 irmáns comunistas


CHANCHONADA  106º

Os 3 irmáns comunistas.



             Xa fai algúns anos que finou “Pancho”, algún día falaremos sobre él, a súa filosofía de vida, o seu humor ácedo, a súa retranca,... Cando coñecimos a “Pancho” xa era un xubilado e estaba moi vello; durante moitos anos traballaou de camionero por aquelas lamentables estradas da España de posguerra dos anos, 40, 50 e 60; sempre contaba historias do contrabando do estraperlo, das mil e unha trampas que tiñan que facer para levar certas mercadurías que escaseaban nun sitio, e traer outras que eran escasas noutros,... aquel mundo de miseria que foi durante caseque 25 anos a España da posguerra.

                Na salón da casa tiña unha vella foto, él e o seu xefe posando orgullosos xunto có primer camión que comprara a empresa: un ZIS-5. Falaba maravillas e con cariño de aquel vello camión, non era por menos, durante máis de 15 anos traballaron xuntos. “Pancho” sempre decía que “os 3 irmáns comunistas” eran duros, fortes, robustos,... ¿Qué “3 irmáns comunistas” eran tan famosos e admirados na época de Franco?.

                Hoxe sabemos que o ZIS-5 era un camión de fabricación soviética, que a República comprara en grandes cantidades durante a guerra civil; despois da guerra moitos deles quedaron en mans do exército, outros foron vendidos a particulares,... e có tempo o exército foi vendendo aqueles que tiña en nómina, ata desfacerse deles. Nos anos da posguerra o parque móvil de camións de España básicamente estaba formado polos ZIS-5. No morro do radiador levaba o signo: “3HCescrito en caracteres cirílicos (ZIS en latinos), pero como nadie sabía ruso, ainda que sabían que o camión viña da URSS,… o pobo comenzou a chamalos popularmente como: “3 Hermanos Comunistas”, e con ese apelativo cariñoso quedaron na memoria dos vellos camioneiros,... Non eran unha maravilla técnica, non eran cómodos, apenas transportaban 3.000Kgr, tiñan unha velocidade máxima de 70 Km/h e consumían 35 litros de gasolina ós 100Km; a moitos deles logo trocaronlle o motor orixinal por outro diesel dos que facia a fábrica de Barreiros.


            Ben, pois hoxe imos a falar no parque móvil municipal da Guarda; un parque formado por 27 vehículos, polo menos no ano 2.012, posiblemente algún xa fose dado de baixa,... é un parque bastante vello, un 40% do mesmo xa ten máis de 15 anos, xa están obsoletos,... peroa sorpresa é que moitos deses vellos vehículos son os máis operativos día tras día.

                No ano 2.012 este parque móvil e maquinaria xeneraron un gasto de 37.095,79€ en combustible, o que representa unha media mensual de 3.091€. O 34% do gasto correspondeulle ó dous camión do servicio de recollida de lixo, 12.841,45€, o cal é o normal, pois son dos vehículos que usan caseque tódolos días, van cargados, usan moito as marchas curtas,... Nese mesmo período o gasto de reparacións para o parque móvil foi de 21.035,26€, isto supon unha media de 1.752€/mes; o grupo de camión do lixo tiveron un gasto de 4.613,63€, o 22%.

                Si que nós sorprende os gastos en reparacións son bastante altos, esperabamos que os camións do lixo tiveran máis reparacións,... pero non é así, están máis operativos que outros vehículos do parque.

                Imos a establece-la seguinte operación matemática: (gasto de combustible) / (gasto de reparacións) = ratio de operatividade. Canto maior é o cociente (ratio de operatividade) ven a indicar que un vehículo está máis tempo operativo, polo tanto paso menos tempo no taller, as súas reparacións son de menor importancia,... e ó contrario, un cociente baixo, indica unha operatividade baixa do vehículo.

            Ratio de operatividade xeral: (37.095,79)/(21.035,26) = 1,76
                Ratio operatividade camión lixo: (12.841,45)/(4.613,63) = 2,78
                Ratio operatividade camión bombeiros:  (2.245,92)/(581,79) = 3,86
                Ratio operatividade Xsara Policía Local: (394,04)/(916,72) = 0,43

                ¿Qué lle acontece ó coche patrulla da Policía Local?, ten un ratio esaxeradamente baixo,... agora imos a estudiar matemáticamente o vehíxulo que usa o concelleiro de obras:
               
                Ratio de operatividade: (750,01)/(964,89) = 0,77   Sr. Miguel Español, o vehículo que vostede usa ten un ratio moi baixo,... ¿Qué acontece?.

Haberá que procurar que neste ano o ratio de 1.76 do parque móvil medre, polo ben de todos,... pois será unha sinal que pasan menos tempo no taller, e polo tanto disminúen os gastos de reparacións. Este ratio de operatividade tamén indica como os empregados municipais usan os vehículos do concello, aqueles que teñen un ratio operativo por riba da media, deberían ser premiados con productividade, e ó contrario,... Isto é usar un baremo técnico-matemático que é obxectivo,...

Como notal final deixamos unha pequena gráfica da evolución do precios do combustible destes últimos anos,... ¿Sres. concelleiros pensen en medidas de aforrar combustible, sen rebaixalos servicios?. Hoxe moitos cidadáns acaban de ver confirmadas a súas sospeitas: na España pagase un dos combustibles máis caros,... por desgracia o salarios seguen baixando e os prezos subindo,...




           
 Mirador do Monte Ancos, a 18  de Xullo do 2.013.

Francisco  Jones Gallego (PACO JONES) . Ingeniero de producción y transporte de crudo de la TEXACO  JONES OIL (CorpusChristi; Texas, USA)





No hay comentarios:

Publicar un comentario