viernes, 18 de enero de 2013

Gastos en bens e servicios



CHANCHONADA  18º

Evolución dos gastos en bens e servicios dos concellos nos últimos 27 anos.




Concello de Oia: 3.179 habitantes (censo do 2.011):

            1º)  En 1.985 o orzamento era de 198.420,29 €; o importe destiñado a gastos en bens e servicios foi de 57.900,74 €, o 29,18% do ornamento anual;

                2º)  No ano 2.012 o orzamento municipal foi de 1.282.882,48€; nese ano o importe para gastos en bens e servicios foi de 749.161,46€; o que representaba o 58,40% do orzamento anual. Ou sexa agora mesmo de cada 3€ do orzamento, case que 2€ van para os gastos correntes do mesmo Concello; ou sexa o funcionamento normal do mesmo concello consume case que todo.

                3º)  Nestes 27 anos o orzamento municipal de Oia multiplicouse por 6,46; pero para o mesmo período temporal, os gastos en bens e servicios creceron con un multiplicador de 12,94. Para entendernos todos, os gastos de funcionamento do propio concello creceron a un ritmo superior (o dobre) que o orzamento municipal; isto é un camiño suicida.

                4º)  En 1.985 os 3.272 veciños oienses aportaban 17,70€ para os gastos do propio concello; hoxe os 3.179 veciños aportan 235,66€. O multiplicador do diñeiro aportado polos veciños para o orzamento foi 6,65; pero o multiplicador para os gastos de funcionamento do concello foi de 13,31.

                5º)  En 2.007 foi o ano de máximo gasto en bens e servicios, por un importe de 930.974,44€; en 2.012 para o mesmo concepto foi de 749.161,46€; nestes 5 anos tivo unha disminución de -19,53%.


Concello de O Rosal: os 6.613 habitantes (censo do 2.011):

1º)  En 1.985 o orzamento era de 270.793,82 €; o importe destiñado a gastos en bens e servicios foi de 68.377,37 €, o 25,25% do ornamento anual;

                2º)  No ano 2.012 o orzamento municipal foi de 3.008.000,00 €; nese ano o importe para gastos en bens e servicios foi de 1.217.381,78€; o que representaba o 40,47% do orzamento anual.

                3º)  Nestes 27 anos o orzamento municipal do Rosal multiplicouse por 11,10; pero para o mesmo período temporal, os gastos en bens e servicios creceron con un multiplicador de 17,80. Os gastos de funcionamento do propio concello creceron a un ritmo superior que o orzamento municipal.

                4º)  En 1.985 os 5.937 veciños rosaleiros aportaban 11,51€ para os gastos do propio concello; hoxe os 6.613 veciños aportan 184,08€. O multiplicador do diñeiro aportado polos veciños para o orzamento foi 11,10; pero o multiplicador para os gastos de funcionamento do concello foi de 15,99.

                 5º)  En 2.009 foi o ano de máximo gasto en bens e servicios, por un importe de 1.381.250,05€; en 2.012 para o mesmo concepto foi de 1.217.381,78€; nestes 3 anos tivo unha disminución de -11,86%.
           

Concello de A Guarda: os 10.484 habitantes (censo do 2.011):

1º)  En 1.985 o orzamento era de 901.518,16 €; o importe destiñado a gastos en bens e servicios foi de 269.433,73 €, o 29,88% do ornamento anual;

                2º)  No ano 2.012 o orzamento municipal foi de 6.709.622,00 €; nese ano o importe para gastos en bens e servicios foi de 2.758.741,08€; o que representaba o 41,11% do orzamento anual.

                3º)  Nestes 27 anos o orzamento municipal da Guarda multiplicouse por 8,02; pero para o mesmo período temporal, os gastos en bens e servicios creceron con un multiplicador de 10,24. É o caso onde os gastos de funcionamento e o orzamento tiveron multiplicadores moi similares; o que da un certa relación de equilibrio.

                4º)  En 1.985 os 10.057 veciños guardeses aportaban 26,79€ para os gastos do propio concello; hoxe os 10.484 veciños aportan 263,14€. O multiplicador do diñeiro aportado polos veciños para o orzamento foi 8,02; pero o multiplicador para os gastos de funcionamento do concello foi de 9,82.

                 5º)  En 2.007 foi o ano de máximo gasto en bens e servicios, por un importe de 3.111.814,39€; en 2.012 para o mesmo concepto foi de 2.758.741,08€; nestes 5 anos tivo unha disminución de -11,34%.


Concello  UNIFICADO: os 20.276 habitantes (censo do 2.011):

1º)  En 1.985 o orzamento era de 1.370.732,27 €; o importe destiñado a gastos en bens e servicios foi de 395.671,84 €, o 28,86% do ornamento anual;

                2º)  No ano 2.012 o orzamento municipal foi de 11.000.504,48 €; nese ano o importe para gastos en bens e servicios foi de 4.725.284,32€; o que representaba o 42,96% do orzamento anual.

                3º)  Nestes 27 anos o orzamento municipal dun concello unificado multiplicouse por 8,02; pero para o mesmo período temporal, os gastos en bens e servicios creceron con un multiplicador de 11,94.

                4º)  En 1.985 os 19.266 veciños deste concello unificado aportaban 20,53€ para os gastos do propio concello; hoxe os 20.276 veciños aportan 233,04€. O multiplicador do diñeiro aportado polos veciños para o orzamento foi 8,02; pero o multiplicador para os gastos de funcionamento do concello foi de 11,35.

                 5º)  En 2.008 foi o ano de máximo gasto en bens e servicios, por un importe de 5.236.217,91€; en 2.012 para o mesmo concepto foi de 4.725.284,32€; nestes 4 anos tivo unha disminución de -9,76%.


Conclusións:

            1º)  Sorprende moito, e non para ben, a forte cantidade que necesita Oia para o seu funcionamento, chegando a comprometer ata un 58,4% do seu orzamento do ano 2.012, realmente isto representa o gasto máis importante do seu orzamento. Así os 446.064,17€ de gastos de persoal, e os 749.161,46 € de gastos en bens e servicios, dun orzamento de 1.282.882,48 €; estes dous gastos representan o 93,16% do orzamento municipal de Oia. Estes mesmos gastos no Rosal representan o 86% do orzamento, e na Guarda son o 79% do mesmo. Por dicilo cun simil, simulando unha familia e as contas domésticas, a inmensa maioría das contas van para comer (gastos de persoal) e para os gastos da casa (gastos en bens e servicios), deste xeito non pode adicarse diñeiro a inversións, a educación, a equipamentos,... por desgracia as contas de Oia son para a mera subsistencia de Oia como concello, pero non dan para prestar serviciosós seus veciños.

                2º) Este gasto é moi rixido, dificil de face-lo baixar, hai que traballar duro para mante-lo en control,... son o gasto de enerxía eléctrica, combustible, materiais, reparacións, telefono,... Imos a explica-lo coa seguinte pequena taboa, imos a contabiliza-lo porxentaxe de reducción do orzamento e do gasto en bens e servicios dende o ano 2.007 ata o ano 2.012.
                                               Redcc   Orzam      Redcc  Gasto
                A  Guarda            +1,95%                          -11,34%
                O  Rosal      -16%                       - 11,86%
                Oia                             -46%                        -19,53%
               
Vemos a importante e acusada caida dos ingresos en Oia, non se corresponde cóa reducción igual de importante deste gasto,... sen facer nada, tanto este gasto como o de persoal rematarán por “tragarse eles sós” todo o orzamento municipal de Oia, pois no 2.012 xa son o 93,16%. Para Oia isto é un problema grave, cales son as solucións, hai que facer moito traballo no control do gasto,... pero o importante é xenerar ingresos, e nisto Oia apenas ten marxen de maniobra, queda subi-la poboación,... ¿?

3º)  Vemos que dende o ano 2.007 as contas levan empeorado dun xeito moi duro,... por sorte tanto O Rosal como a Guarda ainda manteñen certo marxen de maniobra. Son moi bonitos os localismos, pero cando ollamos as realidades matemáticas de moitos indicadores económicos, demográficos, salariais, laborais,... dos tres concellos o que presenta os peores datos, a evolución máis negativa, as caidas máis fortes,... por desgracia sempre é o mesmo: Oia. Un cáncro non se cura con aspirinas, e tódolos veciños de Oia e os seus municipes deberían plantexarse unha solución rádical; pois por taparse os ollos, os problemas non desaparecen.


Mirador do Monte Ancos, a 18  de Xaneiro do 2.013.

Johannes  Kuhn Pfeiffer (“Juan Concejal Gaitero”).  Profesor de Hacienda Pública en la Universidad de Kagarsee (Rheinsberg, Brandemburgo; Alemania)

No hay comentarios:

Publicar un comentario