CHANCHONADA 16º
Evolución dos gastos de persoal dos concellos nos
últimos 27 anos.
Concello de Oia: 3.179 habitantes (censo do
2.011):
1º) En
1.985 o orzamento era de 198.420,29 € e os gastos de persoal 62.903,51€; este gasto supoñia o
31,7% do orzamento.
2º) En
2.012 o orzamento era de 1.282.882,48 € e os gastos de persoal 446.064,17€; este gasto supon o 34,7%
do orzamento.
3º) Nestes 27 anos, o orzamento municipal de Oia
multiplicouse por 6,46; pero o esforzo presupostario para cubri-lo custe do persoal foi multiplicado por
7,09.
4º) En 1.985 o custe de persoal supoñia un ratio
de 19,22€; hoxe este mesmo ratio está en 140,31€. O multiplicador deste ratio é de 7,3.
5º) O valor máximo do custe do persoal foi no ano
2.010, por un importe de 483.456,72€, supoñendo o 31,9% do orzamento; nestes 2 anos o gasto de persoal
reduciuse nun -7,73%.
Concello de O Rosal: os 6.613 habitantes (censo do
2.011):
1º) En
1.985 o orzamento era de 270.793,82 € e os gastos de persoal 101.791,58€; este gasto supoñia o
37,5% do orzamento.
2º) En
2.012 o orzamento era de 3.008.00 € e os gastos de persoal 1.382.872,13€; este gasto supon o 45,9% do orzamento.
3º) Nestes 27 anos, o orzamento municipal do
Rosal multiplicouse por 11,10; pero o esforzo presupostario para cubri-lo custe do persoal foi multiplicado por
13,58.
4º) En 1.985 o custe de persoal supoñia un ratio
de 17,14€; hoxe este mesmo ratio está en 209,11€. O multiplicador deste ratio é de 12,2.
5º) O valor
máximo do custe do persoal foi no ano 2.009, por un importe de 1.938.247,51€,
supoñendo o 44,39% do orzamento; nestes
3 anos o gasto de persoal reduciuse nun -28,65%.
Concello de A Guarda: os 10.484 habitantes (censo do 2.011):
1º) En
1.985 o orzamento era de 901.518,16 € e os gastos de persoal 381.891,01€; este gasto supoñia o
42,36% do orzamento.
2º) En
2.012 o orzamento era de 6.709.622 € e os gastos de persoal 2.576.646,8€; este gasto supon o 38,4%
do orzamento.
3º) Nestes 27 anos, o orzamento municipal da
Guarda multiplicouse por 7,44; pero o esforzo presupostario para cubri-lo custe do persoal foi multiplicado por
6,75.
4º) En 1.985 o custe de persoal supoñia un ratio
de 37,97€; hoxe este mesmo ratio está en 245,77€. O multiplicador deste ratio é de 6,47.
5º) O valor
máximo do custe do persoal foi no ano 2.011, por un importe de 2.926.724,24€,
supoñendo o 31,9% do orzamento; nun
só ano o gasto de persoal reduciuse nun -11,96%.
Concello UNIFICADO: os 20.276 habitantes
(censo do 2.011):
1º) En
1.985 o orzamento era de 1.370.732,27 € e os gastos de persoal 546.586,1€; este gasto supoñia o
39,87% do orzamento.
2º) En
2.012 o orzamento era de 11.000.504,48 € e os gastos de persoal 4.405.583,1€; este gasto supon o
40,05% do orzamento.
3º) Nestes 27 anos, o orzamento municipal dun
concello unificado multiplicouse por 8,02; pero o esforzo presupostario para
cubri-lo custe do persoal foi
multiplicado por 8,06.
4º) En 1.985 o custe de persoal supoñia un ratio
de 28,37€; hoxe este mesmo ratio está en 217,28€. O multiplicador deste ratio é de 7,65.
5º) O valor
máximo do custe do persoal foi no ano 2.009, por un importe de 5.029.584,12€,
supoñendo o 38,65% do orzamento; nestes
3 anos o gasto de persoal reduciuse nun -12,10%.
Conclusións:
1º) En 1.985 dos 546.586,10€
que tiñamos de gastos totais de persoal, o concello da Guarda representaba o
69,86% do total, mentrás que O rosal tiña o 18,62% e Oia o 11,52%.
2º)
Pero
hoxe no ano 2.012, temos uns gastos totais de persoal 4.405.583,10€; o montante
maior ainda é da Guarda cun 58,48€, O
Rosal xa representa o 31,39€ e Oia ten un 10,13% do gasto.
3º) Destaca
o forte incremento que o gasto de persoal experimentou no Rosal; dos
tres concellos é o fixo o multiplicador máis alto; hoxe ademáis o gasto de
persoal representa con moita diferencia a partida máis importante do seu
orzamento, supoñendo o 45,9% do mesmo. De tal xeito que medrou máis rápido os
custes de persoal que o orzamento do concello; proceso inverso na Guarda, onde
a partida de gastos de persoal perdeu peso relativo.
4º) Ollando as gráficas destacan os fortes
incrementos que ten a partida de gasto de persoal no ano anterior e durante ás
eleccións municipais, este movemento
é moi destacable no Rosal, dende o ano 2.003, esta pauta repitese dun
xeito moi calcado; mentrás que na Guarda esta pauta é moito menor, e pequena en
Oia. Por exemplo o ano 2.003 foi ano
de elección municipais, ese ano o gasto de persoal no Rosal foi de 1.744.428€,
có respecto ó ano anterior houbo un incremento de +45%; logo repitese este incremento de
gastos de persoal nos anos anteriores á cita electoral municipal. Para facer
unha comparación, ese ano 2.003 os gastos de persoal na Guarda foron de
1.877.131,48€, có respecto ó ano anterior tiveron unha disminución de -10,89%.
5º) Lamentablemente os nosos datos só son
monetarios, non temos datos da composición do cadro de persoal (número de
persoas que traballan para o Concello); pero moito nos tememos que dende o ano 2.003 o goberno municipal do Rosal
usa o seu orzamento municipal para xenerar moitos empregos a costa do mesmo,
buscando obter logo unha rendabilidade electoral. Claro que esta
suposición debe ser investigada e analizada polos membros da oposición dese
Concello, iso xa non é a nosa función; só que os datos matemáticos,
económicos,... apuntan nesa dirección e as matemáticas non minten.
6º) Para completar este estudio necesitamos os
cadros de persoal, material que de momento non temos,... pero conseguiremos
algo. No suposto dun concello unificado, vemos que os ratios hoxe están moi
equilibrados, sobre todo no que respecta á situación económica do Rosal e da
Guarda; outra cousa é Oia, nestes anos de crise económica os seus ratios levan
empeorado, e xa non converxen cós seus veciños. Aquí neste tema pasa como no
dos impostos, certos mensaxes que saen dende o goberno municipal do Concello do
Rosal, logo non se corresponden coa realidade matemática, económica e contable.
Mirador do Monte Ancos, a 13 de Xaneiro do 2.013.
Johannes Kuhn
Pfeiffer (“Juan Concejal Gaitero”).
Profesor de Hacienda Pública en la Universidad de
Kagarsee (Rheinsberg, Brandemburgo; Alemania)
No hay comentarios:
Publicar un comentario