jueves, 20 de diciembre de 2012

Os concellos nos últimos 27 anos.





CHANCHONADA 


Evolución dos orzamentos dos concellos nos últimos 27 anos.



Concello de Oia: 3.179 habitantes (censo do 2.011):

1º)   En 1.985 o orzamento era de 198.420,29 €; hoxe é de 1.282.882,48 €; ou sexa nestes 27 anos o orzamento multiplucouse por 6,46. O valor máximo do orzamento foi no ano 2.007, por un valor de 2.408.118,18 €; en apenas 5 anos de crise, este orzamento reduciuse nun 46,73% (prácticamente reduciuse á metade). Nas crises as caídas económicas de Oia son moi intensas.
2º)  En 1.985 os 3.272 veciños oienses aportaban 60,64€ ó orzamento municipal; hoxe os 3.179 veciños aportan 403,55€. O multiplicador do diñeiro aportado polos veciños é de 6,65.

Concello de O Rosal: os 6.613 habitantes (censo do 2.011):

1º)   En 1.985 o orzamento era de 270.793,82 €; hoxe é de 3.008.000,00 €; ou sexa nestes 27 anos o orzamento multiplucouse por 11,10. O valor máximo do orzamento foi no ano 2.009, por un valor de 4.367.097,00 €; nos seguintes 3 anos de crise, este orzamento reduciuse nun 31,12% (prácticamente reduciuse nun tercio).
2º)  En 1.985 os 5.937 veciños rosaleiros aportaban 45,61€ ó orzamento municipal; hoxe os 6.613 veciños aportan 454,86€. O multiplicador do diñeiro aportado polos veciños é de 9,97.


Concello de A Guarda: os 10.484 habitantes (censo do 2.011):

1º)   En 1.985 o orzamento era de 901.518,16 €; hoxe é de 6.709.622,00 €; ou sexa nestes 27 anos o orzamento multiplucouse por 7,44. O valor máximo do orzamento foi no ano 2.005, por un valor de 7.956.753,00 €, en pleno auxe da construcción; nos seguintes 7 anos de crise, este ornamento reduciuse nun 15,67% (é o concello onde a reducción foi menor).
2º)  En 1.985 os 10.057 veciños guardeses aportaban 89,64€ ó orzamento municipal; hoxe os 10.484 veciños aportan 639,98€. O multiplicador do diñeiro aportado polos veciños é de 7,13.


Concello  UNIFICADO: os 20.276 habitantes (censo do 2.011):

1º)   En 1.985 o orzamento era de 1.370.732,27 €; hoxe é de 11.000.504,48 €; ou sexa nestes 27 anos o orzamento multiplucouse por 8,02. O valor máximo do orzamento foi no ano 2.005, por un valor de 14.061.440,00€, en pleno auxe da construcción; nos seguintes 7 anos de crise, este ornamento reduciuse nun 21,76% (a economía guardesa evita maiores caídas).
2º)  En 1.985 os 19.266 veciños aportaban 71,14€ ó orzamento municipal; hoxe os 20.276 veciños aportan 542,54€. O multiplicador do diñeiro aportado polos veciños é de 7,62.

Conclusións:

            1º)  En 1.985 os orzamentos do Rosal e Oia xuntos sumaban 469.214,11€, cuando o orzamento da Guarda xa era de 901.518,16 €; ou sexa eles dous xuntos só representaban o 52% do orzamento guardés. Nese ano rosaleiros e oienses suman 9.209 veciños, frente os 10.057 guardeses, ou sexa sendo unha poboación moi similar á guardesa en cantidade (91,57%), xenerán a metade de recursos para o seu concello.

            2º)  En 2.012 os orzamentos do Rosal e Oia xuntos suman 4.290.882,48€, frente o orzamento da Guarda de 6.709.622,00 €; ou sexa eles dous xuntos xa representan o 63,95% do orzamento guardés. Hoxe rosaleiros e oienses suman 9.792 veciños, frente os 10.454 guardeses, o reparto da poboaciónxa é moi similar á guardesa en cantidade (93,40%), pero ainda xenerán a menos recursos para o seu concello; pero debemos recoñecer que a situación xa non é tan desequilibrada como fai 27 anos.

            3º)  Vendo unha posible situación de unificación dos 3 concellos, vemos que hai dous fortes periodos de crecimento orzamentario: 1.987 a 1.996  e 1.999 a 2.005; en ambolos casos a economía de Oia sumase con un retraso dun par de anos a estas fases expansivas; os períodos de crecimento en Oia son máis curtos e os períodos recesivos son máis intensos.

4º)  ¿De estar unificados estaríamos en crisis?, si pero dun xeito distinto, no ano 2.006 xa estaríamos inmersos nun período de recesión e estancamento ata o 2.009 (desinframento da burbulla inmobiliaria), a partir de aquí xa entramos en plena crisis; mentrás que coa situación actual Oia comenzou a súa situación de crisis en 2.008, Rosal no 2.009 e A Guarda entre 2.005 e 2.008 está entre estancada e crisis, pero no 2.009 xa entra de cheo na crisis; iso sí as caídas económicas en épocas de crisis son máis fortes en Oia e Rosal, mentrás que A Guarda ainda é capaz de amosar certas resistencias.

            5º)  Dun xeito matemático estudiando os orzamentos a quen máis beneficia a unificación é a Oia, pois reforza a súa economía sobre todo para iniciar antes os períodos expansivos (que de momento son máis curtos e sempre iniciados con 2 anos de retraso), e sobre todo nas fases de crísis as fortalezas orzamentarias da Guarda (capacidade de xenerar ingresos) amortiguan as caidas do Rosal e Oia (polo tanto nas fases recesivas O Rosal tamén se beneficia desa fortaleza guardesa). ¿Perxudicalle á Guarda a unificación?, nas fases expansivas non, pero nás fases de crisis é evidente que é a locomotora que tira económicamente; ollando a gráfica, os períodos expansivos son máis prolongados con recesivos, en conclusión para Guarda o beneficio é moito maior que o perxuicio. Nas fases expansivas hai similitudes entre A Guarda e Rosal, inicianse no mesmo intre, pero a fase expansiva no final é máis intensa na Guarda, hai moita concordancia entre as dúas economías.

            6º)  Ollando as cantidades que cada veciño aporta ó orzamento do seu Concello; fai 27 anos un oiense aportaba o 67,65%  dos 89,64€ que aportaban un veciño guardés, e un veciño rosaleiro só un 50.88%, polo mesmo concepto. Hoxe a situación trocou moito, os veciños do Rosal xa aportan un 71% do que aportan os veciños da Guarda (639,98€), mentrás que en Oia a situación é do 63,05% polo mesmo concepto; neste último caso é visible que o período recesivo xa é moi evidente que perxudica nas economías domésticas. A conclusión é que xa non hai aquel desequilibrio que había fai 27 anos, a situación xa está máis perto da igualdade, sobre todo no caso do Rosal e A Guarda, nestes anos Oia empeorou neste camiño.

            7º)  Os únicos perxudicados que atopamos son os alcaldes e algúns concelleiros; a nivel matemático para os veciños non vemos perxuicios.

Temos moito material disto que iremos explicando.


Mirador do Monte Ancos, a 20 de Decembro do 2.012


Johannes  Kuhn Pfeiffer (“Juan Concejal Gaitero”).  Profesor de Hacienda Pública en la Universidad de Kagarsee (Rheinsberg, Brandemburgo; Alemania)



No hay comentarios:

Publicar un comentario