Querida
Lúa.
De
nenos todos aprendemos que o noso planeta Terra ten un único
satélite natural, a nosa querida Lúa; afirmación que todos
compartimos. Pero a realidade astronómica é un pouco máis complexa
e sobre todo descoñecida pola inmensa maioría da xente. Realmente o
noso planeta Terra ten un satélite natural que é a Lúa, pois está
ten unha órbita ó redor do planeta; pero logo hai tres corpos
que teñen unha órbita ó redor do Sol, pero moitas veces están nás
próximidades do planeta Terra e son considerados como
cuasi-satélites: (3753)
Cruithne, 2002 AA29 e 2010 TK7.
(3753)
Cruithne ten unha dimensión de 5 Km, e normalmente está a uns 12
millóns de Km do planeta Terra. 2002 AA29 está a uns 3
millóns de Km e posiblemente dentro de 5 séculos xa sexa o segundo
satélite natural do noso planeta. 2010 TK7 é un satélite
troinano que segue a órbita terrestre dentro dun punto de Lagrange,
está a 80 millóns de Km.
Deixamos
a clase de astronomía a un lado; imos a centrarnos en dous aspectos
da campaña electoral que hoxe termina.
1º)
Recursos materiais publicitarios.
A)
Abundancia de recursos:
Destaca
por encima de todo o PSOE: valados publicitarios, carteis,
pancartas, regalos publicitarios diversos, envio de publicidade por
correo, aluguer de vehículo para a megafonía, banderolas en
farolas, publicidade en internet,...
Por
exemplo diremos que un valado publicitario ten un custe que oscila
entre 800€ a 1.000€; como durante a campaña e pre campaña teñen
usado 10 valados, isto xa comporta un custe mínimo de 8.000€.
Posiblemente có resto de custes o orzamento da campaña do
PSOE ascenda a 14.000€.
En
segundo lugar están a campaña do PP e de CCD (o partido de Fátima
Iglesias); estimamos uns gastos de 8.000€
B)
Carencia de recursos:
Aquí
están o BNG, Converxencia e Iniciativa Veciñal;
moitos menos recursos, de feito parte dos mesmos son elementos de
campañas anteriores que están reutilizando. Estimamos que ambos
deben estar por debaixo dos 3.000€.
2º)
Persoal polas rúas.
A)
Candidatos polas rúas:
Os
máis activos cós seus candidatos principais polas rúas, facendo
campaña activa teñen sido o BNG e Converxencia, foi moi normal
ollar a Xan Lois Lomba, Angel Baz, Beatriz Estévez e a Xosé María
Martínez,... e as veces arroupados por outros compañeiros.
Un
aplauso para estes señores que teñen pateado moitas rúas, facendo
traballo porta a porta,...
A)
Voluntarios polas rúas:
Aquí
tódalas forzas políticas puxeron a súa xente a traballar; os que
teñen orzamentos máis altos non estiveron tan presentes nas rúas;
pero os que teñen menos medios materiais teñen que facer un esforzo
có seu persoal voluntario.
Para
todos eles, eses simpatizantes de tódalas forzas políticas un forte
aplauso para todos; ogallá algúns candidatos vos tomasen como un
exemplo.
Nós
pensamos que 15 días de campaña electoral é moito tempo,
posiblemente con 7 días sería suficiente; ademáis isto podería
traer un aforro de custes. Non nos gusta tanto despliegue de medios
publicitarios, pois semella que hai certas contradiccións coa
situacións económica na que viven moitos veciños.
Sobre
o uso da megafonía, nós recomendamos un volumen un pouco máis
baixo, e que sexa usada dentro de certos tramos temporais, por
exemplo entre as 10.30 ata as 13.00 horas e logo dende as 17.00 ata
as 20.00 horas.
Señores
sorte para todos neste vindeiro domingo.
Mirador do Monte
Ancos, a 22 de
Maio do
2.015.
Benita
Losa Ligera.
Profesora universitaria de Geología Aplicada en la Universidad
Central de Río Negro (Ciudad del General Roca; Río Negro;
Argentina).
No hay comentarios:
Publicar un comentario