Politicus
interruptus.
Fican 4
meses, para as vindeiras eleccións locias. Imos a facer un pouco de
laboura pedagóxica entre os nosos lectores para que teñan
coñecementos básicos; se o candidatos a políticos locais os queren
adquirir, moito mellor para todos. Dende este Mirador, pensamos, que
os concelleiros electos, antes de acceder ó cargo deberían de pasar
por un cursiño acelerado, para adquirir coñecementos básicos en
determinadas materias; pero como non existe tal cursiño, imos
tomarnos a libertade de impartilo para todos.
A
Lei 7/1.985 do 2 de Abril, reguladora das Bases do Réximen Local,
debería de ser de coñecemento básico para tódolos cargos electos,
e tamén dos cidadáns,... debería formar parte do
curriculum escolar elemental.
Realmente,
nas vindeiras eleccións municipais os cidadáns non imos votar para
elexi-lo Alcalde ou Alcaldesa; nós
imos a votar para elexi-los concelleiros e concelleiras que formarán
a Corporación municipal. Claro que na
propaganda electoral, na campaña electoral tratarán de vendernos
que o noso voto decide quen será o Alcalde ou Alcaldesa do concello,
e isto non é certo. ¡¡¿¿Entendido??!!.
Normalmente,
uns 20 días despois de celebradas as eleccións, é cando toma
posesión os compoñentes da nova Corporación Municipal; nesa sesión
constitutiva, os novos concelleiros de entre eles elixirán ó
Alcalde ou Alcaldesa; polo tanto é condición necesaria ser
concelleiro electo e ser cabeza de lista electoral, para optar a ser
elexido como Alcalde ou Alcaldesa.
Toda a
Corporación Municipal formán un órgano que se chama “Pleno do
Concello”. De acordo có artigo
46º. 2 da Lei 7/1.985 do 2 de Abril,
reguladora das Bases do Réximen Local, o Pleno
debe celebrar unha sesión ordinaria (xuntanza) como mínimo: cada 2
meses nos concellos dunha poboación de 5.000 habitantes a 20.000
habitantes.
Ou sexa, no
caso de A Guarda, Tui, Tomiño e Rosal, as súas Corporacións
municipais deben reunirse como mínimo en sesión ordinaria cada 2
meses. Isto é así porque o manda a Lei; para que vaian tratando os
asuntos administrativos, económicos, de xestión e políticos que
lles correspondan e non se acumulen retrasos.
Ata aquí,
pensamos que a cousa foi meridianamente clara e concisa. Pois imos a
comprobar que a pesar de ser a cousa tan clara, logo na práctica non
sucede así. Imos coller como exemplo, o funcionamento da Corporación
municipal guardesa durante o ano 2.013; celebrou pleno
ordinario o día 25 de Xaneiro do 2.013, o seguinte pleno ordinario
celebrado foi o día 27 de Setembro do 2.013. Non fai falla ser un
premio nobel en matemáticas para ollar que entre o mes de Xaneiro e
o mes de Setembro transcorríu máis de 2 meses, exactamente
foron 8 meses sen facer plenos ordinarios.
Polo tanto,
en conclusión, durante o ano 2.013, a Corporación municipal de A
Guarda estivo incumplindo un precepto legal, o artigo 46º. 2 da Lei
7/1.985 do 2 de Abril, reguladora das Bases do Réximen Local. Logo
dende a Administración Municipal nos dín que os cidadáns temos que
cumplir coas Leis, que pagar estes impostos,... ¿¿qué sucede cando
os nosos gobernantes non cumplen as Leis??.
Para
que se xunte o Pleno, debe cumplirse un requisito administrativo e
legal; ser debida e legalmente convocado polo seu Presidente (titular
da Alcaldía), có seu correspondente orden do día. Se non
hai tal convocatoria, as reunións do Pleno carecen de validez
xurídica. En principio, polo que nós sabemos, as convocatorias
existirón, pero os Plenos ordinarios nunca tiveron lugar, por ser
suspendidos antes de ser iniciados. Aquí é onde nós pensamos que
está o erro administrativo e xurídico; o Pleno debería de terse
iniciado e logo nun intre non concretado pola causa que procedese ser
suspendido, deste xeito os membros da Corporación terían respetado
o espíritu e fondo do artigo 46º. 2 da Lei 7/1.985 do 2 de Abril,
reguladora das Bases do Réximen Local.
Isto non só
aconteceu na Guarda, nesas datas tamén pasou no Rosal, Tomiño, Tui
e outros concellos. En teoría era por apoio ás reivindicacións dos
afectados polas preferentes. Podería terse feito ese apoio, pero
seguindo o proceder que temos sinalado no parrafo anterior, xa que
dese xeito tamén se cumple có formalismo legal.
Outra cousa
distinta é que a forma de recabar os apoios das Corporacións, por
parte dos dirixentes das Plataformas de afectados polas preferentes
estivese no límite das coaccións; pero isto xa forma parte dunha
lección de Dereito Penal.
En
principio, as reunións do Pleno son públicas e abertas á
asistencia dos veciños; pero existe unha norma legal, pola cal en
determinados casos e supostos, para tratar algúns asuntos moi
concretos, esa xuntanza, ou ese punto concreto da xuntanza sea a
porta pechada e sen presencia de público.
Dende 1.977
ata o ano 2.014, ou sexa en 37 anos; só unha vez Pleno do Concello
de A Guarda estivo 8 meses sen ter unha xuntanza ordinaria; este
paron político administrativo lle corresponde á responsabilidade do
Alcalde exercente na actualidade. Polo tanto, durante 8 meses do
2.013 estivemos gobernados por “politicos interruptus”,...
políticos que interrumpiron por medo o normal trancorrir da vida
política local.
Mirador do Monte
Ancos, a 21 de
Xaneiro do
2.015.
Braulio
Criado Mayordomo.
Analista de la Guía de restaurantes “Los Michelines”
(Bienservida; Albacete; España).
No hay comentarios:
Publicar un comentario