Pementos de Padrón.
As cousas dos expatriados son complexas, unha delas é que non podemos
esquence-las nosas costumes orixinais; dende logo a tempada estival é moi
propicia para practicalas, así é como un nexo que nos mantén vinculados ás
nosas raizames, aínda que tentar levalas á practica aquí no extranxeiro non
resulta doado,... que si unha churrascada en Londres, unha mariscada en
Basilea,... O máis difícil e atopa-los nosos productos típicos para estes
menesteres tan propios, cando non se atopan hai que improvisar con outros
productos similares, que sexan dignos substitutos para a realización do evento.
¿Un verán sen pementos de Padrón?. Para un galego o verán necesita dunha
churrascada, dunha sardiñada, dunha empanada de xoubas e de pementos de
Padrón,... Atopar pementos de Padrón aquí por centro Europa non é fácil; uns
amigos resolveron o problema cultivando a súa propia colleita de pementos e xa
van polo 3º ano que collen unha colleita de pementos de Padrón por estas terras
de Silesia (Slaskie); ben agora xa son pementos de Padrón con denominación de orixe
polaca (Polski pieprz padrowa). Aseméllanse ós orixinais, ós propios de
Galicia, son algo máis carnosos e menos picantes. Os pementos habaneiros que
están tratando de cultivar, de momento non hai resultados dignos de mención, mentres
que os cultivados no Rosal pouco a pouco xa se están adaptando e producindo uns
resultados axeitados: poucos e moi picantes.
Resulta sorprendente, os poucos pementos de Padrón que temos atopado nos
mercados e centros comerciais proceden de Marrocos e de Canarias. ¡¿?! Con
sinceridade, sería lóxico facer menos
festas gastronómicas para promociona-los nosos productos entre nós, e máis vir
aquí a estas terras a vendelos, pois outros xa están vendendo os seus productos
e aproveitándose da merecida fama dos nosos.
A actual rúa Concepción Arenal de A Guarda, é unha das rúas principais da
Vila guardesa, é o principal acceso ó porto guardés, sirve como marco de
celebración a importantes eventos sociais de diverso tipo e formato,... e nos
vindeiros anos vai ter protagonismo social e político. O ideario de seu uso era
abrir unha vía de comunicación directa para o porto pesqueiro da Guarda, así
como crear unha zona de expansión urbana para a Vila; o proxecto orixinal data
de finais do século XIX, pero teremos que esperar ós anos da postguerra para a
construcción desa idea proxectada polo Sr. Andreini. Posiblemente o proxectista
e os constructores non foron capaces de imaxina-lo rápido crecemento urbano que
tería como eixo está rúa, nin tampouco imaxinaron a rápida expansión do parque de
vehículos a motor.
En certo modo a zona
portuaria da Guarda é un dos “pulmóns” económicos, en consonancia a rúa
Concepción Arenal é a traquea do mesmo, o lugar por onde entra e sae o aire dos pulmóns;
se a traquea sufre unha obstrucción, os pulmóns corren o risco de fenecer por
asfixia. As obras que se teñen feito nos últimos anos na rúa Concepción Arenal
teñen suposto unha obstrucción traqueal que está a poñer en risco a saúde do
“pulmón portuario”.
O porto necesita un vial
de acceso máis dinámico, que admita un maior caudal de tránsito de vehículos,
que aporte fluidez a este tránsito,... este problema xa debería levar anos resolto;
lamentablemente non é así; hoxe está rúa xa non é unha alternativa viable de
acceso ó porto. Ten unha alta concentración e densidade de construccións
urbanas que fan inviable a ampliación do ancho da rúa, pois habería que comprar
ou expropiar moitos edificios para o seu derribo, iniciar trámites
administrativos e xudiciais para expropiar,... Esta solución sería moi complexa,
custosa e moi lenta.
Calquera tipo de obras nesta rúa é malgastar diñeiro, supón un parche que
non soluciona nada. En vista que a
ampliación non é viable, só queda unha alternativa: crear un novo vial de entrada e saída para o porto.
O obxectivo desta solución é que fose operativa antes de 4 anos, e que sexa
útil para os vindeiros 80 anos.
Ó pensar nesta solución, vemos
que as obras do paseo de Santa Catalina en dirección sur, non foron pensadas
con vistas de futuro, e polo tanto foi diñeiro mal gastado. O vial a
construír debe saír dende a zona de Santa Catalina ata a zona de Fontequente;
con dous carrís de circulanción (un para cada sentido), un carril de
estacionamento, e unha zona de tránsito para peóns. Por desgracia, o vial e
paseo que existe dende fai pouco anos non cumpre con estes requisitos.
Logo este vial debe conectarse coa estrada que ronda o Monte, pola zona sur
do barrio da Cruzada. En principio este novo vial todo el transita a unha
escasa altura sobre o nivel do mar (non máis de 4 metros), pero a estrada que
ronda o Monte pola zona da Cruzada está a 50m de altura sobre o nivel do mar, ademais
a distancia horizontal entre elas non é moi extensa, polo cal a pendente entre
ambas é alta; isto fai que non sexa interesante nin práctico facer unha
conexión directa, nin tampouco andar a facer unha conexión en zig-zag,...
Hai que busca-la zona de
menor diferencial de altura entre as dúas estradas, esta zona é a situada ó sur
de Fontequente e A Catanga. O diferencial de altura é menor de 20 metros; é o
lugar onde a pendente para o vial de conexión é menor, o punto de conexión está situado nunha
recta, fóra da zona urbana,... Cando o vial chega ó núcleo de Fontequente, fai
un xiro de 90º en dirección ascendente para conectarse na zona da Catanga coa estrada
que ronda o Monte; podendo facelo cunha rotonda, glorieta ou outra solución.
É importante que o núcleo
urbano de Fontequente fique ó norte do vial de conexión da estrada do porto coa
estrada que ronda o Monte; así ficará sinalado o límite sur deste núcleo urbano. Todo o tráfico que
entra no porto, ou sae do mesmo, transita fóra de calquer tipo de núcleo
urbano,... isto engade fluidez e seguridade para os veciños residentes. En
troques, o proxecto de vial que hai
no proxecto de PXOM fai que o vial de conexión pase por medio do núcleo urbano
de Fontequente, ademais de face-lo punto de conexión na zona de máis altura
desa zona,... mais ou menos na mesma zona onde o Alcalde emérito, mal
gastou diñeiro en poñer un tronco como monumento.
Queridos señores concelleiros, vostedes poden falar e falar do que queiran,
pero a realidade física do entorno está ahí: as ladeiras do Monte entre a zona
da Cruzada ata a zona norte de Fontequente son de moita pendente; a zona con
ladeiras de menor pendente están ó sur do núcleo de Fontequente.
Mirador do Monte Ancos, a 3 de Agosto
do 2.015.
Pedro Trabajo Lento. Inspector
de Seguridad Laboral (Correpoco; Cantabria; España).
No hay comentarios:
Publicar un comentario