1.000 días e nada.
Despois de 6 meses de nova lexislatura municipal, ollamos que o grupo de
goberno do Concello de A Guarda segue na mesma dinámica dos últimos anos, ir
aprobando no Pleno as iniciativas da oposición, pero sen vontade de facelas
realidade, nin que sexan de aplicación práctica. As veces isto semella unha
tomadura de pelo, ou a eses SI (afirmativos) que se lle dan ós tontos ou
pesados para que nos deixen en paz, e non nos fagan perder tempo coas súas
parvadas e leladas.
No outono do 2.011, o Pleno do Concello de A Guarda aprobou unha iniciativa
da Sra. Beatriz Estevez (Converxencia Galega), para redactar unha normativa
municipal que regule a publicidade en lugares públicos (Ordenanza Municipal).
Supoñemos que a Sra. Montserrat Magallanes en calidade de concelleira de
Facenda e Comercio ficaría como a persoa encargada da redacción desta
normativa, para logo presentala en Pleno, debatila e aprobala se procede.
En principio non entendiamos moi ben esta iniciativa; pero charlando coa
promotora da iniciativa, con sinxeleza foi capaz de plantexarnos todo o problema
dende unha perspectiva moito máis amplía i entendible. O fin da normativa é
regular toda unha actividade que hoxe está fora de control, o de menos son os
poucos € que poden entrar no Erario Municipal; pois toda esa actividade fora de
control está a producir un “feismo urbanístico”.
1º) ¿Qué sucede con toda esa publicidade privada que está instalada en
propiedades e instalacións municipais?
Cando acudimos ó pavillón ou ó campo de fútbol que están na zona da
Sangriña, ambos de titularidade municipal, pero que o seu uso está privilexiado
para varios clubes deportivos. Nestas instalacións existen moitos anuncios de
empresas e negocios privados que existen na Guarda ou na comarca. O cal fainos
reflexionar e plantexarnos as seguintes preguntas ante varias dúbidas
razoables:
¿Hai autorización municipal para a instalación destes
soportes publicitarios?. ¿Quén cobra por eses soportes publicitarios?; en caso de realiza-lo cobro o Concello,
¿en base a qué normativa municipal fai tal cobro?.
Se o cobro o realizan os clubes deportivos; ¿teñen permiso
ou autorización municipal para facer este uso privativo e lucrativo dunha
instalación municipal?.
¿Hai convenio entre eses clubes e o Concello de A Guarda
sobre o uso, disfrute privilexiado e aproveitamentos privativos destas
instalacións deportivas municipais e que ampare a instalación de soportes de
publicidade?.
2º) Sobre abundamento de soportes publicitarios nas vías públicas.
Nas rúas e prazas de A Guarda ó lado dunha sinal indicativa dun lugar
concreto ou sitio de interese público, existen varias sinais de publicidade de
bares, hoteis, restaurantes,... facendo que a sinal viaria ou indicativa pase
totalmente desapercibida, pola camuflaxe publicitaria que a rodea.
Evidentemente todas estas sinais publicitarias están ocupando un espacio
público nas rúas.
¿Teñen permiso municipal de instalación e ocupación de
vía pública?. ¿En
base a que ordenanza municipal se conceden estas ocupacións de vía pública?. ¿Canto percibe o Concello de A Guarda por estas ocupacións
de vías públicas?.
¿A normativa municipal guardesa permite que as sinais de
publicidade oculten ou camuflen as sinais viarias de carácter e interese público?.
3º) Modificacións de fachadas pola publicidade.
Cando unha persoa privada fai unha modificación que altere a fachada da súa
casa, vivenda, edificio,... antes debe solicita-lo correspondente permiso
municipal, có preceptivo informe dos técnicos municipais de urbanismo, pago das
taxas municipais,... O normal en calquera concello do mundo mundial.
Dende fai uns anos, o edificio onde estaban situadas as oficinas do Banco
Pastor (cruce das rúas Concepción Arenal e Galicia), vai tendo a fachada
cuberta por grandes pantallas de elementos publicitarios, os cales supoñen unha
evidente modificación externa da fachada.
¿Teñen permiso municipal para tal modificación da
fachada?; ¿existe informe dos técnicos municipais de urbanismo que amparen esta
situación?. Dado que
esas grandes pantallas están para facer unha actividade mercantil e comercial,
polo cal hai unha persoa física ou xurídica que percebe ingresos; ¿hai licencia municipal que ampare tal
actividade comercial?.
Despois de todas estas reflexións e preguntas; agora é posible que os nosos
lectores comprendan a importancia de ter unha normativa municipal que ampare,
regule e fiscalice toda unha actividade que está totalmente fora de control;
que debería seguir dous eixos problemáticos distintos:
A)
Ordenanza
municipal reguladora de soportes publicitarios en instalacións de titularidade
municipal e vías públicas, e propiedades privadas cara ás vías públicas.
B)
Convenios
entre o Concello e os clubes deportivos e asociacións que teñan un uso e
disfrute privilexiado de instalacións de titularidade municipal.
Pola nosa información, de momento todo isto non existe.
Nun mes hai 20 días laborais, no ano hai 11 meses laborais; despois de 4
anos e medio, isto fai un total de 50 meses, que totalizan 1.000 días
laborais,... ¡¡¡En 1.000 días a Sra. Montserrat Magallanes non
tivo tempo de redactar unha proposta de ordenanza municipal!!!
Queridos concelleiros, non é só levar iniciativas ós Plenos, logo hai que
ir facendo un seguimento para que se materialicen,... en caso contrario
rematarán no “caixón do esquecemento”,
que no caso do Concello de A Guarda xa vai tendo dimensións dunha arca,...
¿Haberá que alugar un contenedor de mercadorias?
Mirador do Monte Ancos, a 4 de Febreiro
do 2.016.
Luis Felipe
Cabeza Calva.
Director de operaciones portuarias del Servicio de Puertos Estatales en
Puerto Cabello (Estado de Carabobo; Venezuela).
No hay comentarios:
Publicar un comentario