Blablear.
A semana pasada, por motivos laborais estivemos en Aberdeen (Escocia), para
acudir á Feira da industria de extracción mariña de petróleo (Offshore
European); son viaxes de traballo por motivos profesionais.
Logo estivemos de visita familiar por Londres; pois un compañeiro visitaba
á súa familia, e compartimos con eles certas celebracións. Nestes días os indostanís están a festexa-la Festa do Ghanpati
(Festa do Deus Ganesha Chaturthi), que é fillo de Shiva e de
Parvathi,... Para nós, torpes ignorantes, todo isto é totalmente descoñecido.
Podemos decir que fomos agasallados moi ben, e teñen un postre especial para
esta festa: “modak”.
Na nosa terra miñota non temos destas cousas, non hai comunidade
indostaní,...
Descoñecemos si existe o verbo blablear; pero deberíamos poñelo en uso.
Naqueles tebeos da nosa infancia, cando un persoaxe falaba cousas
intranscendentes, sen importancia,... o autor do tebeo, no correspondente
bocadillo escribía un: bla, bla, bla,...
Polo tanto, blablear sería
falar ousas insustanciais, carentes de importancia, un falar e non decir nada.
Por sorte, na Guarda e na bisbarra temos varios expertos en blablear,... son
persoas que cando os oímos falar, ou leemos un escrito, semella que están a
tratar un tema importante, pero logo cando analizamos con calma a mensaxe que
comunica está valeira de contido.
Imos cun exemplo de blablear; fai uns poucos días o novo líder do BNG
guardés, regalounos un gran escrito criticando as obras da Praza de Abastos de
A Guarda. Despois de repasar varias veces o escrito, chegamos á conclusión que
é unha blableada.
Comprendemos que os membros da oposición municipal, poden e deben
critica-la acción do goberno municipal; pero cando se critica hai que facer
propostas alternativas realistas. Para nós, os membros do Mirador, a Praza de
Abastos é un pozo sen fondo de diñeiros públicos, que non van a dar
resultados,... Cando hai un problema, hai que analiza-las causas do mesmo,
estudiar alternativas,... Sobre o tema da Praza de
Abastos, o pasado 6 de Agosto na “Chanchonada 450º” fixemos unha análise da
situación da Praza de Abastos, e propuxemos unha alternativa.
Logo, no escrito do líder do BNG guardés, hai cousas que se deben mellorar
na redacción; polo tanto imos a suxerirlle a corrección de certos erros.
Praceiro, ou praceira: persoa que ocupa unha praza.
As persoas que teñen un posto de venta na Praza, venden abastos, sexan de
peixe, carne, vexetais,... o mais correcto sería chamarlles
vendedores, pois a súa actividade principal é vender; tamén están as palabras
de abasteiro e abasteira, que é a persoa que comercia con
elementos adicados á alimentación dos humanos (abastos). No edificio onde
resido, teño unha praza para aparca-lo coche, pero non me considero un
praceiro.
Prexuízos: son os xuízos
que temos a priori sobre un tema, ou cousa concreta, sen coñecemento da mesma.
Como a miña querida cuñada, que sen coñecer moi ben a cultura do Indostán,
ten certos prexuízos ás persoas da India, Bangladesh e Pakistán; outras persoas
teñen certos prexuízos ás persoas de etnia xitana ou cíngara, ós musulmáns, ós
subsaharianos,...
Perxuízos: son os danos
materiais ou inmateriais que causan determinadas accións.
Frase literal do escrito do líder do BNG guardés:
“. A indignación entre os praceiros e praceiras é manifesta polos prexuízos que lles está a
causar e a tensión de non saber o que se está a acometer”.”
Dende logo, a Praza de Abastos de A Guarda ten un problema estructural; a
idade media dos seus usuarios - compradores está por riba dos 50 anos, cada ano
que pasa serán menos os usuarios; a pesar das moitas obras que se lle fagan. ¿Cántos dos nosos concelleiros son
usuarios - consumidores da Praza de Abastos?; probablemente ningún.
Dende logo, nós recoñecemos, que non somos usuarios, nin compradores na Praza de
Abastos.
Dende logo a nós o exemplo de Tomiño non é válido. Tomiño existe como núcleo urbano dende fai pouco máis de 100 anos,
durante gran parte deste tempo foi a casa do Concello, a Praza de Abastos a
parada do autobús da ATSA e pouco máis,... Fai menos de 20 anos que o núcleo
urbano de Tomiño comenzou a medrar e expandirse,... e polo tanto a dotarse de
servicios.
No caso da Guarda é
totalmente distinto, tanto o núcleo urbano da vila guardesa, como o de Salcidos
datan de +1.000 anos
para atrás, na Baixa Idade Media, e posiblemente varios séculos para atrás,...
Modifica-la trama urbana e urbanizada dende fai 1.000, 1.100, 1.200 ou +1.300
anos é moi difícil.
Onde non hai nada, facer algo é fácil; onde xa hai moito,
tratar de manter as cousas é compricado.
Queridos lectores e amigos; poden vostedes buscar no “Infogauda” o escrito
do Sr. Angel Baz, líder do BNG da Guarda, adicado á Praza de Abastos, e logo
comparalo coa nosa “Chanchonada 450º” do 6 de Agosto do 2.015. ¿Cal é a
blableada?
Mirador do Monte Ancos, a 22 de Setembro
do 2.015.
Aleksis
Tikismikis Protestopokoulus. Secretario Ejecutivo de Exportación para Iberoamérica de la Agrupación de
Empresarios, Comerciantes e Industriales de Tesalónica (Kalamaria; Tesalónica; Grecia).
No hay comentarios:
Publicar un comentario